22 Jan

Putem deveni mai simpatici?

„Simpatia este predispoziţia de a simţi într-un fel asemănător felului de a simţi al altuia.”

                                                                                                     Stendhal

Poate că postarea noastră precedentă (din 15.01.16) a lăsat impresia că împlinirea oricărei așteptări de la viață implică numai sacrificii sau suferințe mari.

Că nu este așa, rezultă și din rândurile care urmează, în care încercăm să prezentăm care sunt “costurile” unei prezențe agreabile, adică a dorinței de a crea o impresie cât mai plăcută persoanelor cu care ajungem în contact.

Așteptarea de a crea o impresie plăcută nu este tocmai altruistă. Fiind mai simpatici, mai plăcuți, ne găsim mai ușor prieteni, poate chiar locul de muncă visat și, în general, ne creăm o viață socială mai plăcută.

În acest context, ceea ce trebuie să ne asumăm nu înseamnă niciun fel de suferințe ci, doar o listă de lucruri de bun simț, bine cunoscute de majoritatea cititorilor, pe care este bine să le avem în vedere:

Zâmbiți cât mai mult.

Vederea unui zâmbet descrețește frunțile, atenuează eventualele stări de încordare și, de ce nu, îi poate face pe oameni fericiți. Prin urmare, nu faceți economie cu zâmbetele. A-i zâmbi cuiva este o cale spre a-i câștiga simpatia și prietenia.TimmyPtBlog

Puneți interlocutorilor întrebări.

Oricărui om îi place să vorbească despre el însuși. Ca urmare, o conversație cu noi poate deveni o conversație memorabilă și pozitivă, pentru interlocutor, în cazul în care îi oferim ocazia să vorbească mai mult despre el însuși. Această oportunitate o putem oferi punând întrebările potrivite.

Acordați întreaga atenție persoanei cu care discutați.

Dacă în timpul discuției cu cineva ne străduim să fim mai degrabă partea care ascultă decât cea care vorbește, interlocutorul respectiv se simte important. Atenție însă, chiar dacă mai punem câte o întrebare, oamenii nu vor aprecia asta dacă, între timp, vor constata că nu auzim ce spun. (A asculta nu înseamnă întotdeauna și a auzi!)

Folosiți numele interlocutorului.

Numele constituie o parte esențială a identității fiecărui om. Menționarea numelui persoanei cu care discutăm, o face să se simtă mai bine și va aprecia faptul că este importantă pentru noi. Este penibil să ne întreținem cu o cunoștință și să nu ne amintim numele ei. (Cadrelor didactice li se poate întâmpla pentru că, au cunoscut multe generații de învățăcei și, este puțin probabil să fi reținut numele tuturor.)

Repetați și consolidați cele spuse de interlocutor.

Repetarea și confirmarea celor spuse de un interlocutor îl va ajuta pe acesta să se simtă confirmat. Oamenii, în general, își doresc foarte mult să obțină validarea pentru ceea ce susțin.

Nu dați sfaturi dacă nu vi se solicită.

Oferiți sfaturi oamenilor atunci când ele sunt solicitate. Atunci când insistăm în a prezenta altora opinia noastră și în a da sfaturi, putem părea aroganți și autoritari, chiar dacă CitatSfaturiintenția a fost de a ajuta.

Nu faceți din totul o competiție.

Încercarea de a concura cu toată lumea pentru a-i depăși pe toți ne poate face mai degrabă antipatici decât simpatici.

Asumați-vă responsabilitatea.

Dacă facem o greșeală trebuie să ne asumăm responsabilitatea pentru ea. Este degradant să nu ne recunoaștem greșelile căutând vina la alții.

Nu băgați în seamă smartphone-ul când discutați cu cineva.

Oamenilor le place să li se acorde o atenție nedivizată pentru că atunci simt că sunt ascultați cu adevărat. Altfel spus, acordarea atenției totale unui interlocutor este o dovadă a aprecierii prezenței și timpului omului respectiv. Credem că este o dovadă de bădărănie ca, în timpul unei întrevederi, să ne consultăm tot timpul telefonul, pentru a vedea mesajele sosite.

Nu folosiți drept termen de comparație propria persoană.

Uneori, într-un efort de a relaționa cu alții, suntem tentați să exagerăm cu comparațiile.

De exemplu, când cineva ne povestește despre moartea câinelui său, ar trebui să ascultăm cu îngrijorare pentru că, persoana în cauză asta așteaptă.

Dacă am interveni în discuție cu o poveste despre cum a murit animalul nostru de companie și cât de mult am suferit, când s-a întâmplat asta, interlocutorul ar putea avea senzația că intenționăm să abatem discuția la propria noastră persoană.

Deși intenția noastră a fost să transmitem un mesaj de înțelegere față de suferința interlocutorului, rezultatul este altul, impresia că problema altcuiva nu ne interesează.

Nu întrerupeți interlocutorul.

Într-o discuție este posibil să devenim atât de entuziasmați încât, să întrerupem persoana care tocmai vorbește, deranjând-o astfel foarte mult. Concluzia pe care o va trage poate fi aceea că spusele sale nu prezintă niciun interes pentru noi. Trebuie să așteptăm cu răbdare momentul când putem interveni în discuție, fără să producem asemenea incidente.

Mențineți contactul vizual cu interlocutorii.

Menținerea contactului vizual cu cineva care ne relatează ceva, este un semnal pentru persoana respectivă că este ascultată și îi potențează încrederea.

Acceptați ideea că nu toată lumea vă împărtășește părerile.

Fiecare individ are opiniile lui care nu este obligatoriu să coincidă cu ale altora. Acesta este un principiu cu care toată lumea trebuie să învețe să fie de acord. Drumul ales de noi nu NuGandimLaFelîntotdeauna este considerat corect și de alții dar, nu trebuie să încercăm să-i convingem că se înșeală și să accepte neapărat soluția noastră. Cel mai înțelept lucru este să acceptăm diferențele.

Nu căutați tot timpul simpatie și atenție.

Chiar dacă dorim să fim simpatici, nu trebuie să “vânăm” în mod constant această simpatie, numai pentru ca să ne simțim noi mai bine. Exagerările de orice fel devin obositoare și chiar pot duce la un teatralism pe care anturajul îl identifică ușor.

Acordați cea mai mare atenție igienei proprii.

Curățenia corporală și a îmbrăcăminții noastre alături de o cavitate bucală întreținută sunt, de asemenea, foarte importante și pot atrage simpatia (sau antipatia) celor din jurul nostru dar nu intrăm în detalii având în vedere considerația față de cititorii noștri.

Considerăm că respectarea cerințelor de mai sus nu constituie un sacrificiu prea mare atunci când, printre așteptările noastre de la viață este și aceea să fim apariții plăcute pentru cei cu care ajungem în contact.

  

Atragerea simpatiei celorlalți dar chiar și confortul psihologic creat de gândul că am respectat aceste câteva recomandări ne poate aduce o picătură de fericire.

Don’t worry, be happy!

Surse: www.msn.com/en-za/lifestyle/style/16-tips-to-make-yourself-more-likeable/ar-BBobIWX?li=AA2FRlB

2 thoughts on “Putem deveni mai simpatici?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.